Veelgestelde vragen
menu
menu
done Persoonlijk deskundig advies
done 25 jaar ervaring
done Snelle levertijden
done Scherpe prijzen
done Persoonlijk deskundig advies
done 25 jaar ervaring
done Snelle levertijden
done Scherpe prijzen

Veelgestelde vragen

U kunt hier veelgestelde vragen met een anwoord vinden.

Top 5 veelgestelde vragen:

1. Ik heb een product besteld, maar heb nog niets gehoord of het verzonden is. Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

2. Ik wil een product kopen, maar ik kan het niet in mijn winkelmandje doen. Hoe kan dat?

3. Ik heb een product ontvangen, maar het is niet naar wens. Wat moet ik doen?

4. Ik heb een product dat gebroken/beschadigd is. Wat moet ik doen?

5. Ik heb een product besteld, maar mis een onderdeel. Wat moet ik doen?

6. Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

7. Garantie & non-conformiteit

8. Offerte opvragen?

9. Zijn de reviews echt?

 

Snel navigeren naar:
Retourneren | Beschadigd/mist- onderdeel | Betaling | E-mailinschrijving | BezorgingLevertijd | Offerte

 

Retourneren

Ik heb een product ontvangen, maar het is niet naar wens. Wat moet ik doen?
U kunt het product binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retourneren. Wanneer u naar de pagina retourneren gaat, vindt u een uitgebreide uitleg over de retour procedure van NexaParts B.V.  
LET OP: Op maat gesneden producten kunnen niet retour genomen worden. (bijvoorbeeld slangen die op uw lengte zijn afgesneden kunnen niet retour worden genomen). Uw product mag geen gebruikssporen vertonen. U dient er zelf voor te zorgen dat als wij de producten weer retour ontvangen, deze als nieuw kunnen verkopen. Het is daarom belangrijk dat u de zending retour stuurt in de originele verpakking. Als ze beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig zijn om de werking van het product vast te stellen behouden wij ons het recht om in dit soort gevallen kosten in rekening te brengen. U kunt contact met ons opnemen als u twijfelt. 

Ik heb een product geretourneerd, maar ik heb nog niets gehoord. Wat moet ik doen?
Uw retour wordt binnen 10 dagen verwerkt door ons magazijn. Heeft u na 10 dagen nog niets vernomen, dan vragen wij u een mail te sturen naar info@nexaparts.nl met uw vraag en ordernummer.

Beschadigd of mist een onderdeel

Ik heb een product dat gebroken/beschadigd is. Wat moet ik doen?
Maak foto’s van de beschadigingen en van de doos. Deze foto’s kunt u sturen naar info@nexaparts.nl. Vermeld daarbij uw ordernummer en een duidelijke toelichting welke onderdelen beschadigd/gebroken zijn. De meeste problemen lossen we binnen 48 uur op. Echter kan het soms iets langer duren. Dit is afhankelijk van de schade.

Ik heb een product besteld, maar mis een onderdeel. Wat moet ik doen?
U kunt ons een e-mail sturen met daarin uw ordernummer en welk onderdeel u mist. Om misverstanden te voorkomen, raden wij u ook aan een foto te sturen. Wij zorgen er dan voor dat het nieuwe onderdeel naar u opgestuurd wordt.


Betaling

Ik heb een product geretourneerd, maar het aankoopbedrag is nog niet teruggestort. Wat moet nu?
Nadat wij uw product in ontvangst hebben genomen, wordt deze gecontoleerd. Mocht alles in orde zijn, dan zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen vanaf ontbinding van de overeenkomst worden teruggestort op de rekening waarmee u de order heeft betaald. Indien de 14 dagen al verstreken zijn, dan vragen wij u contact met ons op te nemen.

Bij de status van mijn product staat ‘wacht op betaling’, terwijl ik wel al heb betaald. Wat betekent dit?
Wanneer u niet via IDEAL of Paypal betaald, verloopt de verwerking van de betaling wat langzamer. Bij overschrijving komt de betaling niet direct bij ons binnen. Heeft u via overschrijving betaald, dan kan het ook zijn dat u bent vergeten uw ordernummer te vermelden. De betaling wordt dan met de hand gecontroleerd, dit kan iets langer duren. Mocht de status na 5 dagen nog op ‘wacht op betaling’ staan, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Alle getoonde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. 

Product


E-mail inschrijving


Ik wil een product kopen, maar ik kan het niet in mijn winkelmandje doen. Hoe kan dat?
Bij het product staat ontvang een e-mail bij nieuwe voorraad. Dit betekent dat zowel wij als de leverancier het product niet op voorraad hebben. Wanneer u uw e-mail achterlaat, ontvangt u een e-mail wanneer dit product weer op voorraad is. Helaas kunnen wij geen indicatie geven van deze levertijd.

Er staat bij het product ontvang e-mail bij nieuwe voorraad. Wat betekent dat?
Zie het antwoord op bovenstaande vraag.


Bezorging

Voor 15:00 besteld, morgen in huis

Bestel je op werkdagen voor 15:00 uur, dan geldt voor het grootste deel van ons assortiment dat je artikel de volgende dag al wordt geleverd (zondag is uitgesloten). Bij elk artikel geven we aan wanneer het geleverd wordt. Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wij zijn voor een deel wel afhankelijk van externe partijen, waardoor de levering in een enkel geval vertraagd kan zijn.

Wij verzenden altijd met DHL en sturen u een trackingscode voor uw gemak.

Kan ik bij mijn bestelling ook een tijd aangeven, wanneer het product geleverd wordt?
Wij hebben helaas geen invloed op het tijdstip van bezorgen. Wel ontvangt u op de dag van levering een track-en-tracecode, waarin u een tijdsindicatie kunt vinden. Echter geldt dit alleen voor de kleine pakketten, bij de grote pakketten deelt elke chauffeur zelf zijn eigen route in. Hierbij ziet u wel de leverdag. 

Ik woon op de Waddeneilanden. Is het mogelijk om product bij mij thuis af te leveren?
Ja, wij versturen naar alle Nederlandse Waddeneilanden (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog)
De levering op de Waddeneilanden duurt vaak wel 1-2 dagen langer.

Ik woon in de buurt en wil graag een product komen bekijken. Is dat mogelijk?
Ja, u moet van te voren wel even bellen. Wij hebben geen showroom waar alle producten staan uitgestald en niet alles is altijd op voorraad. Daarom raden wij u aan van te voren te bellen wanneer u komt en welk product u graag wil bekijken. Dan zorgen wij ervoor dat het product klaarstaat in ons magazijn. 

Levertijd

Wat is de levertijd van het product?

Bestel je op werkdagen voor 15:00 uur, dan geldt voor het grootste deel van ons assortiment dat je artikel de volgende dag al wordt geleverd (zondag is uitgesloten). Bij elk artikel geven we aan wanneer het geleverd wordt. Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wij zijn voor een deel wel afhankelijk van externe partijen, waardoor de levering in een enkel geval vertraagd kan zijn.

Wij verzenden altijd met DHL en sturen u een trackingscode voor uw gemak.

Ik heb een product besteld, maar heb nog niets gehoord of het verzonden is. Wanneer wordt mijn pakket geleverd?
Uw product is nog niet op voorraad. Op de pagina van het product staat de levertijd vermeld, maar u kunt ook inloggen om de status van uw product te bekijken. Wanneer wij het product naar u versturen, ontvangt u om 06.00 uur 's ochtends op de dag dat het product bij u wordt geleverd een e-mail met daarin een track-en-tracecode. Met deze code kunt u zien wanneer uw product geleverd wordt. Het helpt ook soms om uw spam-map te bekijken, een e-mail kan daar weleens in terecht komen.

Ik heb ingelogd om te kijken naar de status van mijn product, maar er staat alleen betaald. Wat betekent dat?
Uw order is goed bij ons binnengekomen. Echter hebben wij het product nog niet op voorraad en kunnen wij het nog niet aan u leveren. Wanneer wij het product op voorraad krijgen, staat vermeld bij het product. Bijvoorbeeld 5-7 dagen. Dit betekent dat wij het product binnen 5 tot 7 werkdagen bij ons binnen verwachten. Is deze tijd al verstreken en heeft u nog niets van ons gehoord? Uiteraard kunt u dan contact met ons opnemen om te vragen naar de levertijd van uw product. Naast de status betaald, zijn er nog meer statussen:

Wacht op betaling: uw betaling is nog niet bij ons binnengekomen. 

Betaald: de betaling is binnengekomen, maar het product is nog niet verzonden. Dit kan komen doordat het product nog niet op voorraad is.

Verzonden: wij hebben het pakket meegeleverd aan DHL. Bekijk uw track-en-tracecode voor de juiste leverdatum van uw bestelling. 

Bij mijn bestelde product stond er een levertijd. Echter is deze overschreden en heb ik mijn bestelling nog niet binnen. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?Wij streven ernaar om u op de hoogte te brengen wanneer de levertijd van een product vertraagd is. Bent u door ons nog niet op de hoogte gebracht, dan raden wij u aan de levertijd te raadplegen bij het door u bestelde product. Het kan zijn dat deze in de tussentijd is gewijzigd. Mocht deze niet zijn gewijzigd, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Heeft u een klacht?

We kunnen het ons niet voorstellen, omdat wij service erg belangrijk vinden. Maar helaas kan het gebeuren dat iets niet helemaal volgens wens verloopt. In dit geval doen wij ons uiterste best om het op te lossen voor u. Heeft u onverhoopt toch een klacht, dan kunt u hierover altijd bereiken. U kunt dit het beste kenbaar maken per telefoon op 0384601232 of per mail op info@nexapartsnl. Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en binnen 14 dagen inhoudelijk reageren op uw klacht. Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over onze producten, maar ook over onze dienstverlening. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Garantie & non-conformiteit

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Offerte

Ik wil graag meer dan vijf stuks van een product. Kan ik dan korting krijgen?
Wij raden u aan om ons te bellen of een e-mail te sturen. Aan de hand van welk product en de hoeveelheid bieden wij u eventueel een korting aan.

Reviews

Zijn de reviews echt?
Ja! Al onze reviews worden geschreven door echte klanten van ons die een bestelling hebben geplaatst. Wij werken samen met Kiyoh, een partner van Thuis Winkel Waarborg. Na iedere bestelling, sturen zij een uitnodiging uit naar de klant om een review te schrijven. Deze reviews worden vervolgens geplaatst op de website van Kiyoh en ook geprojecteerd op onze website. De reviews geplaatst op Kiyoh bepalen ook onze score. Kijk voor meer informatie op:
https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/
Daarnaast hebben we op de productpagina's de mogelijkheid tot plaatsen van Reviews.
Deze reviews kunnen door iedereen (klanten en geen klanten) worden geplaatst.
Wij hebben geen betaalde of gesponsorde reviews op onze website. Alle ingediende reviews worden door ons beoordeeld en live gezet.
In het geval dat een review kwetsend, pertinent onjuist is of schadelijk voor onze bedrijfsvoering, dan kunnen wij ervoor kiezen om deze review niet te tonen. Dit wordt dagelijks gecontroleerd.